Tjeerd Hoppenbrouwers

Tjeerd Hoppenbrouwers

Online marcom specialist

Na zijn studie Industrieel Product Ontwerpen heeft hij 3,5 jaar als ontwerper gewerkt. Deze tijd als ontwerper hebben hem tot binnen de landgrenzen van China gebracht. Daar was hij verantwoordelijk voor de kwaliteit van de productie van een koffiezetapparaat in Guangzhou in China. Zowel zijn studie als zijn baan als ontwerper hebben hem geleerd producten en uitdaging van alle kanten te bekijken. Oplossingen te bedenken voor technische onderdelen die moeten passen terwijl de vormgeving overeind moet blijven. Die combinatie van beschouwen, analyseren en oplossen gebruikt hij, weliswaar op een andere manier, nog steeds veelvuldig.

In 2008 heeft Tjeerd de stap naar online gemaakt en begonnen bij DutchGiraffe, een creatief internet bureau gespecialiseerd in digitale magazines. In het afgelopen decennium is DutchGiraffe doorgegroeid van een startup naar een volwassen digitaal internetbureau. Nu, met meer dan 11 jaar ervaring als managing director van een creatief internet bureau is Tjeerd een echte digitale professional. Hij geniet er van om merken en mensen te helpen hun online ambities waar te maken. Daarbij houdt hij ervan om strategisch na te denken, uitdagingen te analyseren en altijd te blijven zoeken naar het grotere geheel.